vrijdag 4 maart 2016

Spaarpotjes

Wij hebben onze rekening bij de grote oranje leeuw. Binnen onze spaarrekening kunnen we verschillende spaardoelen aanzetten. Zo komt al je gespaarde geld niet op een hoop, maar kun je het gericht wegzetten. Ik vind het reuze handig! 😊

Wij hebben op dit moment de volgende spaardoelen;

* sparen ( toch die grote hoop)
* vakantie
* weeksparen

Daarnaast sparen we iedere maand een vast bedrag voor onze kinderen. Maar dit gaat rechtstreeks naar hun eigen spaarrekening.

Weeksparen vond ik via pinterest. Je spaart het bedrag van het weeknummer. In december heb je dan een bedrag van €1378,- gespaard.
Dit was mijn eerste spaardoel van 2016. Toen wij in januari flink in het rood eindigden was ik het zat. Hoe kon het toch dat ons geld elke maand schoon op ging. En nu zelfs diep in het rood. Dat moest anders!

Met behulp van een appje heb ik inzicht gekregen in mijn inkomsten en uitgaven. En kwam er achter dat wij best een aardig bedrag kunnen sparen. Waarom lukte dat hiervoor dan niet? Een kostenpost waarop we flink besparen op dit moment zijn de boodschappen. Ons budget is nu €80,- in de week voor z'n viertjes en hond.

Er komen nu dus nieuwe spaardoelen. Als eerst wil ik een buffer aanleggen. We hebben beide een leuke baan met een vast contract. Maar er kan van alles gebeuren natuurlijk. Ik wil graag een buffer voor in ieder geval 6 maanden, loon plus extra voor onvoorziene uitgaven. Ik ga nu uit van een bedrag van €10.000,- wie weet dat ik dit later nog aanpas.

Daarnaast wil ik gaan aflossen op de hypotheek. Daar heb ik nog geen plan voor gemaakt. Ik hoop dit in het weekend te kunnen doen. Maar eerst 32 rapporten schrijven, dit gebeurt niet vanzelf helaas!

Ik wil alle spaardoelen hier ook gaan bijhouden. (Moet ik alleen eerst uitzoeken hoe ik een extra pagina moet aanmaken ☺) Ik vind dit bij anderen ook interessant om te volgen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten